8marzo-dipoesia
Marzo 2016 
Per dimostrare la approvazione e partecipazione, del sito e mia, per la Giornata Internazionale della Donna, ho pensato di pubblicare alcune poesie di differenti autori che parlassero dell’altra metà del cielo. 

Per leggere tutto il post clicca sull'immagine a lato oppure qui

 

 

Mi sono fatto aiutare da una donna, che, di Donne e delle Donne, di argomentazioni, storie ed esempi ne ha 100, tante quante le donne del suo ultimo libro; Paola Cavanna. (link)

Otto sono le poesie che ti propongo, di differenti autori, sia donne che uomini, che hanno toccato aspetti e caratteristiche, come detto, dell’altra metà del cielo, metà tanto presente quanto sconosciuta, tanto imprevedibile quanto indispensabile, sempre e comunque… affascinante.

La prima  poesia è “L’amor” di Edoardo Bosssi, segue Piera Bottini con “8 marzo, festa de la donna”, Rosy Rosy Carnalba con “I foeugh artificiai” e “Dio, che dòna!” di Attilio Carosso chiude il primo quartetto di poeti.

Il secondo gruppo, non meno eterogeneo, comprende Paola Cavanna con “Eva”, Gianmaria Ferrari con “La mama di rondin” Ada Lauzi con “Voeuja de toeu marì” e “La subrett” di Erica Parmigiani.

Ti auguro una buona lettura, dicendoti che… per ora sono riuscito solo a registrare la lettura della Piera Bottini. Le altre cercherò di farle in seguito e sarà mia cura comunicartele di volta in volta. 

In questa introduzione non ho usato il mio “errore preferito” (mettere l’articolo determinativo davanti ai nomi propri – a la milanesa la Piera, la Ada, il Gianmaria etc.  – perché sono troppi e i troppo… storpia.

Se vedom… elbor

 


 

8marzo-edoardo-bossi

L'amor 


L’è l’amor, on balossètt,

on ciappin, on ver follètt,

l’è la mòlla che moeuv tutt

che fa el bèll oppur el brutt.

 

     L’è on cairoeu che te tampinna,

     l’è velen ò medesinna,

     l’è on caprizzi de pòcch or

     ò l’etèrno ... etèrno amor!

 

Gh’è la dònna di poètta,

la divinna, la perfètta:

gh’è la dòna ... scarligada,

la baltròcca della strada.

 

     gh’è l’artista de gran class,

     la damazza andada in bass,

     la biondinna imbambolada,

     la vampira smaliziada ...

 

Primm basin: quèll incantaa! ...

E poeu l’ultim: disperaa! ...

Gh’è l’amor seren e bèll

ò quèll’alter ... col cortèll!

 

     Tutt el gira su l’amor,

     gioia, vizzi, mòrt, dolor!

     Mai l’amor el finirà

     fin ch’el mond el ghe sarà! ...

 


 

8marzo-piera-bottini 

Legge Piera Bottini

8 de marz, la festa de la donna


On dì el NOSTER SIGNOR

l’ha ditt “L’idea l’è bona

incoeu me senti in vena

… voeuri creà la DONNA”

 

E l’ha scernii in l’ADAM

la costola perfetta

e con tutt’i ingredient

pensaa per la ricetta

l’ha impastaa su tusscoss

e cont ona boffada

l’ha mettuu in pee la DONNA

e a l’OMM ghe l'ha cobiada.

 

Chi le cunta per vera…

e chi per ‘na leggenda

el fatto l’è che l’OMM

l’ha poduu pu stà senza

anca se poeu el diseva

che l’era na sonada

ma in fond la ghe piaseva

perché la sottostava.

 

Poeu denter in de l' EDEN

gh’e staa quella tal storia

inscì per tucc e duu

finiva la baldoria, e…

la dorma l’è restada

in colpa e senza gloria

e in l’OMM no sè smorzaa

nanca on ciccin de boria

 

tant l’è, che anca ai nost di

se poden ciappà el trott

disen ...... che semm sabett

e bon de fa nagott

che lor in de stoo mond

hinn semper al primm post

ma… l’è tutta ‘na scenna

per no fa trasparì

che quell (SUO SESSO FORTE)

ormai l’è già finii.

La donna finalment

in cà e in la società

l’è al peri e in tanti casi

el nas la gh’ha bagnaa.

 

La dorma poeu l’è tutt

l’è sposa, mamma, amisa

l’è quella che sopporta

i cruzzi e la fadiga

l’è quella che la rid

quand el magon el doeur

e la scond i dolor

tucc denter al so coeur

...on coeur che l’è fortezza

...in del sopportà i dolor

Ma… che però el dislengua

 

se ghe parlen d’AMOR!

 


 

 

8marzo-rosy-camalba

I foeugh artificiai 


Incoeu ona mia amisa 

la m’ha telefonaa

Gh’è on spettacol  a gratis

bisògna nò mancà

Stasera al Ticines

per  i Fest Rionai

per tutt i milanes

gh’è i foeugh artificiai

 

Allora hoo mangiaa prest

me son portada là 

piazzada in prima fila

per vedei ben s’cioppà

Rivava tanta gent

famili coi bagaj

per  vedè tutti a gratis

i foeugh artificiai

 

Visin a mì ona còppia

intenta a limonà

De l’altra part on scior

l’ha incominciaa a parlà

inscì del pù e del men

On òmm ben informaa

e l’era anca on piasè

stà lì insèma a spettà 

E pimm e pomm e pemm

che colp a l’improvvis

Se spalanchen in ciel

i pòrt del paradis

Lus bianch, ross e stell

e lusiroeul lillà

come se tutt’el ciel

piovess su la città

 

Hoo cominciaa a tremà

e lù con gentilezza

el m’ha ciappaa la man

con gran delicatezza

El m’ha tiraa visin

…e mì guardavi in alt

El stringeva on ciccinin

…e mì sentivi cald

 

El ciel l’era on spettacol

lù el me tegneva strett

e anca in del mè coeur

s’cioppava i mortarett

Ma guarda che serada

e senza spend on ghell

chi l’avaria pensaa

ch’el saria staa inscì bell?

 

Poeu dòpo l’ultim colp

la gent l’ha taccaa a ‘ndà

e in de la confusion

l’hoo pers,  l’hoo pù trovaa

E come imbambolada

m’invii per andà a cà

Ma guarda che serada

e tutt senza pagà!

 

Rivada sòtt’a cà

dervi la mia borsetta

e l’è staa lì che hoo vist

che l’era pròppi netta.

Gh’era pù el mè borsin

con tutt ‘i document

i tesser, i santin

M’aveva lassaa nient

né ciav, né fazzolett

gh’eren pù nanca i oggiai

Cossa m’hinn costaa car

i foeugh artificiai!

 


 

 

8marzo-attilio-carosso

Dio, che dòna!


Dio che dòna. Dio che tosa,

e che gamb, che portament,

col davanti tutt content

col dedree che incoeu se usa,

bella, bella come on fior,

Dio che dòna, Dio che amorI

 

Seri lì sul marciapè

a guardà per on taxi,

la me fa: “Se..dici si...

ce ne andiamo io.e tè…"

"Andà indoe?" "A fà l'amor!”

Dio che dòna, che splendor!

 

Come fann cont on fiolett

la me ciappa per 'na man

la me pòrta sù al quart pian

d' ona cà, lì vers Lorett,

la soa cìav l'è già in la busa,

Dio che dòna, Dio che tosa.

 

Mì la guardi esterefaa:

la me fa settà in poltrònna

la me dis: "Sont la toa dòna!"

"No, on moment, mì son sposaa...

L'è vint ann che gh'hoo miee..."

Dio che dòna, che belee!

 

"Ma 'se importa la miee?

Chi te seet e chi son mi...

Mèttes comod, su chì i pèe

Gh’è on “relax” mej de quest chì?

Ed intanta la me tocca,

Dio che dòna. Dio che bocca...

 

La me desfa la cravatta,

la me derva la giachetta,

la ziffola 'me 'na gatta:

la soa man l'è ona saetta,

che la va de chi e de là,

mi me senti tutt sudaa.

 

La me guarda, la me attira,

la fa finta de svegnì,

la me ciama, la sospira

a tuscòss la da del tì;

poeu la scatta 'me 'na furia,

Dio che dòna, che lussuria!

 

Mi ghe disi: nò fà adasi,

dòpo tutt gh'hoo nò premura...

La me basa, mi la basi,

l'è ona fòrza de natura.

"Si, si, si"...la me dis lee,

pòdi nanca stagh adrée.

 

Poeu, de colp, sul pussee bell,

quand me senti in paradis

e me par de toccà i stell,

la se ferma e all' improvis

la se mett a caragnà,

Dio che dòna... 'se la gh'ha?

 

"Ma 'ste gh'heet?" ghe disi mì,

"Se t'hoo faa? Coss'è success?"...

"Semper pensi al mè marì…"

Mì ghe disi "Pròppi adess?"

"Guardel lì, in fotografia”:

"Quand l'è inscì pòdi 'ndà via"...

 

"Dess te spieghi” la me fa

con la faccia disperada,

"me marì l’è mòrt duu anni fa

e son minga rassegnada

e l'è mòrt, pròppi çhinscì.."

“Sora el lett in doe son mì?"

 

"Coss’importa? Femm nò stòri

stemrn nò li a sotilizzà...

l'è on lett pien di mè memòrl,

e poeu in fond a tì s’te fa?

"A mi nient, quest chi l'è vera

ma chì cambia l'atmosfera!"

 

E infratanta che cicciari,

lee la piang, la se confessa,

la me vòlta el tafanari

che l'è tutta 'na promessa,

la me dis: "Famm nò soffrì,

devi fà, l' amor con tì."

 

"Ma son chì per dà 'na man,

semm al mond per aiutass"

- ghe rispondi - "Anca diman,

tomi chì senza frecass..."

La dis: "Grazie! -La sospira,

Dio che dòna, che vampira!

 

Chi pensava, dimm ti, chi?

che ona dòna la podess

la memòria del marì

onorà con tant success?

Gh'hoo la testa on poo confusa,

Dio che dòna, Dio che tosa!

 


 

 
8marzo--paola-cavanna

 Eva

 

Ch’el scusa, scior Serpent perchè ‘l m’inziga?

Se l’è ‘sto sibilà, famm i galitt

‘rent a l’oreggia intant che pian ‘l scarliga

giò da la pianta: on pòmm tra sò i dencitt?

 

Se l’è che m’insubiss: la conoscenza?

Ghe par de bon che son farlòcca, intrega?

Che son dent ‘sto giardin in permanenza

a domandamm quaicòss che nissun spiega?

 

S’el cred, che mangi i figh, i brugn, i per

per scoeud petitt di frutt e balcà famm

e de mangiamm el pòmm gh’hoo nò penser

anca se vivi insèma con l’Adamm?

 

Pù del peccaa, ‘l castigh, de la paura

e pussee anmò de l’Angiol incazzaa 

me secca de ‘vegh ‘vuu l’investidura

de vess miee, senza de ‘vell cattaa

 

E come me le mèna e ‘l se lamenta

col famm pesà la còstola dovrada!

Se per on òss ‘me conscia penitenta  

per veggh la carna, chi sa che bugada!

 

Nò, lù el me tenta nò, col frutt redond: 

se sgagni el pòmm, cara mia bella inguilla

l’è per el foeuj de via: voo per el mond  

a cercà ’n òmm ch’el no sia faa d’argilla!


(dal libro “Dòna de cent color)

 


 

 

8marzo-gianmaria-ferrari

La mama di rondin

L’era giamò on quei ann che je spettava

tutti i vòlt a guardà in ciel

coi oeugg pien de malinconia

speranza semper delusa.

“Riven nò nanca in ‘st’ann, pòri nan

colpa de ‘sto inquinament canaja

ch’el voeur nò balcà.

Te vee ben tì merlòtt, inscì bell lughii

hinn domà per tì vermen e somenza.”

Poeu ier, a l’improvvisa:

“Hinn rivaa, hinn rivaa!

Chì, vegnì chì in de mì

sent che musica,

che vita, che allegria,

stì chì per semper!”

Ma la stagion la finiss.

“Perché andii via?

Lassém chì nò depermì

portém  via anca mì…”

La slarga i brasc in alt

la voraria che fudessen

compagn de dò al.

La resta lì inscì, coi oeugg saraa sù

a sognà

fina che i ultim sgarid

se perden in l’aria, lontan

semper pussee lontan.

 


 

8marzo-alda-lauzi

Voeuja de toeu marì

On poo per gioeugh, on poo per non morì,

Te preghi car Signor, famm toeu marì!

Come 'l se sia che tant, omm e porscei,

(on proverbi le dis) hinn semper bei!

Mettegh ona parola, Santa Rita,

ven minga chì a cuntamm che la toa vita

cont el marì l'è stada on tribuleri,

nanca vess soi, l'è minga on «giubileri».

In fin di cunt, gh'hoo nò tanti pretes:

on bon stipendi al vintisett del mes,

on regali dent per dent, on quai bombon,

magari 'na pelizza d'occasion ...

Mettegh ona parola, Sant Antonii,

fà che 'l me vegna a taj sto matrimòni ...

Con tanti bei omett che gira in gir

fà che on quai d'un 'l me vegna a tir.

Per mì va ben tuscoss, magutt, bagatt,

trombee, tranvier, segrista, lavapiatt,

guardia giurada, camerer o ghisa,

mama che amor, on bell marì in divisa!

Andà a brazzett la festa in Galleria

e digh a tucc: «questa l'è robba mia!

Mi sont la soa resgiora innamorada

brava a curà el disnà e la soa bugada,

a sgurattà pignatt e lustrà otton,

a soppressagh la riga di calzon!»

Ma quest'hinn ciaccer... Car el mè Signor,

famm topiccà in quell sass che l'è l'amor.

(la mia nonnetta la pregava inscì,

lee che de matrimonii n'ha faa trì!)

Ve preghi tutti Sant del Paradis,

con tanta fed e voeuja de benìs,

puttost che restà sola 'me on cagnoeu

me va ben anca on vedov con des fioeu!

 


 

8marzo-enrica-parmigiani

La subrett 

Bisgiô e birlinghitt

sora ‘l vestii de scèna

la lus di riflettor

ghe fann la gibigiana

deliri de lugher

color d’arcobalen.

Risòna el palch scènich

de stornèi e canzon

sbusa el profond silenzi

ciara ‘na vos che canta

stòri del vegg Milan

in la soa lengua mader.

Vers dal savor antigh

che te sgarbella el coeur

cont i ong de la passion

e te dislengua l’anima

con dolza nostalgia.

La canta la Subrett

stria e mattadora  

e la soa vos desquatta

on coeur foghent ch’el brusa

d’amor e de passion.

La canta la Subrett                       

al son di sò emozion      

‘n di nòt de la canzon

la scond el sò segrett.

Sui oeugg de scur bistraa

el riflettor tradiss

‘na gotta che lusiss

L’è polver de stell

effett d’ona magia?

o l’è… malinconia…? 

 

(dal libro Semplicement


 

 

 

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